Obecnie rynek obfituje w szeroki wachlarz różnorodnych ofert w zakresie spawalniczych usług serwisowych, co może spowodować lekką konsternację zwłaszcza wtedy, gdy po raz pierwszy stajemy przed koniecznością oddania naszego urządzenia w ręce „spawalniczych lekarzy”. Jednocześnie intensywna i długotrwała eksploatacja spawarek, uchwytów i innych narzędzi pracy spawacza powoduje, że często serwis jest jedynym wyjściem, aby przywrócić żywotność naszym sprzętom. Czym zatem kierować się przy wyborze serwisu spawalniczego, aby zapewnić optymalną i skuteczną pomoc przy naprawie urządzeń?
Wielokrotnie podkreślamy w naszych artykułach blogowych, że spawalnictwo to nieskończona kopalnia wiedzy, narzędzi oraz funkcjonalności, a każdy przypadek spawalniczy jest na swój sposób wyjątkowy i wymaga indywidualnego podejścia przez serwisanta. Nastawienie firmy serwisowej na to, że każdy klient przyjdzie z podobnym problemem, jest niczym trafienie w ślepy zaułek w labiryncie. Profesjonalny serwis spawalniczy to eksperci, którym nie są obce nietypowe zdarzenia oraz rozwiązania. To specjaliści, którzy mają doświadczenie z różnymi modelami urządzeń spawalniczych oraz widzieli już tyle różnorodnych przypadków w praktyce, że są w stanie poradzić sobie z każdą awarią, wskazując optymalne dla klienta wyjście z sytuacji.
Co tutaj mamy na myśli? Na pewno takie kwestie, jak dotrzymywanie ustalonych terminów napraw, krótkie terminy napraw (szybkość realizacji usług serwisowych), jak również to, co powinno stanowić wizytówkę każdej firmy serwisowej, czyli usługi na najwyższym poziomie jakości! Ważne także, aby firma serwisowa posiadała sprzęt gwarantujący realizację usług na najwyższym poziomie.
Ta cecha zakładu serwisowego ma szczególne znaczenie, gdy konieczna jest wymiana części eksploatacyjnych urządzenia i potrzebny szybki dostęp do różnych akcesoriów. Stała współpraca z producentami zdecydowanie ułatwia w takiej sytuacji czynności serwisowe (zwłaszcza gdy potrzebne są oryginalne części zamienne), jednak najlepszym rozwiązaniem jest wybór takiego serwisu, który jednocześnie prowadzi własną działalność sprzedażową w zakresie asortymentu spawalniczego, ponieważ po pierwsze – ma dostęp do szerokiego wachlarza produktów, a po drugie – posiada cenną wiedzę i rozeznanie które części zamienne są odpowiednie i najlepsze.
Tutaj nie ma wątpliwości – jeżeli serwis spawalniczy oferuje możliwość świadczenia usług również bezpośrednio u klienta, to zdecydowanie wysuwa się na prowadzenie w rankingu! Czasami bowiem konieczność dowozu sprzętu do punktu serwisu generuje tak wiele trudności, dodatkowych kosztów i straty czasu, że nie zawsze opłaca się klientowi.
Gwarancja jest niezaprzeczalnym elementem wszystkich usług serwisowych. Co zatem może wyróżniać dobrą firmę serwisową w tym zakresie? Na pewno długość gwarancji. Każdego z nas bowiem zdecydowanie przyciąga fakt, że możemy dłużej cieszyć się efektami serwisu w poczuciu zabezpieczenia należycie wykonanej usługi.
Chyba nikt nie ma wątpliwości, że cena stanowi decydujący czynnik w wielu sytuacjach życiowych. Podobnie jest w przypadku serwisu urządzeń spawalniczych. Konkurencyjne ceny, możliwość negocjacji cen czy spersonalizowane rabaty dla klientów – to czynniki, które zwiększają atrakcyjność oferty danego serwisu. To również dowód, że firma serwisowa dba o zadowolenie klientów i jest przychylna do ich potrzeb oraz możliwości. Warto zwrócić także uwagę, czy firma serwisowa oferuje korzystne bonusy dla stałych klientów.
Tej cechy raczej nie musimy tłumaczyć, ponieważ zalicza się do tzw. oczywistych oczywistości. Każde potwierdzenie wysokiej jakości usług i zadowolenia klientów, jest wizytówką samą w sobie i najlepszym dowodem, że oddajemy nasz sprzęt w dobre ręce.
Co kryje się za tą cechą? Z pewnością można podać tutaj nieskończoną ilość przykładów, ale w przypadku usług serwisowych w pierwszej kolejności nasuwają się takie kwestie, jak wykonywanie usług w ustalonym terminie, uczciwe ceny oraz rzetelność podejmowanych działań w celu naprawy urządzeń.
Tutaj śmiało można powiedzieć, że ta cecha wiąże się ze wszystkimi powyższymi. Oznacza bowiem, że firma serwisowa jest na tyle odpowiedzialna, doświadczona i ukierunkowana na jak najlepszą pomoc klientowi, że wskazuje najbardziej optymalne rozwiązania dla klienta. Przykładem może być wybór regeneracji urządzenia, która przywraca pełną sprawność podzespołów, a jednocześnie jest alternatywą tańszą dla spawacza niż wymiana elementów na nowe.
Na koniec warto wspomnieć, że świadoma i odpowiedzialna firma serwisowa dba o to, aby jej serwisanci systematycznie uczestniczyli w specjalistycznych szkoleniach organizowanych przez producentów urządzeń i zdobywali aktualną wiedzę na temat nowości spawalniczych.
TOMSYSTEM – NAJLEPSZY SERWIS URZĄDZEŃ I UCHWYTÓW SPAWALNICZYCH – ZAPRASZAMY DO KONTAKTU>>